V rámci naší poradenské činnosti poskytujeme analýzu procesů se zaměřením na optimalizaci procesů a činností v oblasti údržby a oprav.
V rámci těchto služeb jsou prováděny různé činnosti podle potřeb projektu, zaměřené na optimalizaci procesů, jakož i na optimalizaci zásob náhradních dílů a dodavatelsko-odběratelských vztahů.
Vybrané činnosti v rámci projektu optimalizace:
- Analýza a popis mapy procesů údržby a souvisejících logistických procesů na úrovni popisu jednotlivých činností.
- Analýza duplicitních procesů, činností a dokumentů
- Analýza personální, technické a softwarové podpory procesů
- Analýza organizace útvaru údržby a vazeb na další interní a externí subjekty.
- Posouzení přiměřenosti zásob a jejich stavu a rozsahu spotřeby podle času, očekávané potřeby a obratu zásob.
- Analýza současné klasifikace zásob, kritických částí, nosičů
- Analýza a plánování veřejných zakázek
- Komunikace s příslušnými pracovníky, fyzická kontrola pracovišť údržby a oprav, skladů údržby a zařízení za účelem zjištění skutečného stavu organizace práce, stavu, rozsahu a evidence zásob a prostorových možností.
- Návrh optimalizace údržby a souvisejících procesů, včetně informačních toků, personální a technické podpory a odstranění duplicit.
- Návrh optimalizace informačního systému podporujícího optimalizaci procesů
- Návrh na změnu organizace služby údržby a vazeb na další interní a externí subjekty
- Návrh klasifikace skladových dílů (kritické, s vysokou obrátkovostí, s nízkou obrátkovostí, ležící díly…) a zařazení jednotlivých dílů a položek do kategorií.
- Návrh limitů zásob podle kategorií
- Návrh systému pro sledování doby skladovatelnosti jednotlivých dílů ve skladu
- Návrh na odstranění zásob, snížení prostorových nároků a rozsahu manipulace se zbožím, zlepšení využívání informačního systému a případné snížení personálních nároků.